Prestationsökning – Steg 2: 22-30hk, 20-24ft-lb
Prestandahöjning – Fabrik: 10-12hk, 12-15ft-lb
Flödesbänkdata: Fabrik Airbox 381 CFM: Eventuri 531 CFM (genomsnitt per airbox)
Montering för följande modeller: W205 S205 C205 A205 C63 C63S AMG
Mercedes W205 C63S AMG insugningssystem är gjord på omfattande utveckling och testning. Vår designkort bestod av tre huvudmål: 1) Ökad flödeshastighet. 2) Låga intagstemperaturer. 3) Jämnt luftflöde. Det första målet uppnåddes genom att utnyttja allt begränsat utrymme i C63S-motorrummet, vilket resulterade i en 39% högre flödeshastighet över fabrikssystemet. Det andra målet uppnåddes genom att utforma ett helt förseglat system. C63S-motorrummet når höga temperaturer med värmekällor som turbos nära intaget så det är viktigt att intaget förblir tätt. Det slutgiltiga målet uppnåddes genom att utforma ett organiskt format system med anpassade rundade panelfilter för att säkerställa att luftflödesvägen inte innehöll några skarpa hörn och därför tillät flödet att förbli laminärt. Med smidiga övergångar från filtren till turboinloppen minimerar vårt intag bildandet av turbulens och därför kan turbos fungera mer effektivt.
Med alla tre mål uppnådda levererar vår W205 C63S intagsystem på alla fronter och gör det möjligt för turbos att generera boost mer effektivt. Detta resulterar i ett förbättrat gasrespons och äkta kraftvinster som ökar med högre tillstånd. Eftersom det finns olika turbouppgraderingar tillgängliga för C63S har vi också tillgodosett en specifik lösning för större turbos. Vårt C63S-intag finns i två konfigurationer: 61 mm ID-uttag för att matcha fabrik och hybrid-turbos och 3 ″ ID-uttag för att matcha större eftermarknadsturbos.
Vikt | 10 kg |
Bilmärke | Mercedes-Benz |
Modell | C63 AMG |
Insug | Eventuri |